" Nagyon jó azoknak, akik látják, amit olvasnak. Persze a film is jó, csak éppen nem a te szereplőd játszik benne, hanem amilyet a rendező gondol. A könyvben az a legjobb, hogy te vagy a rendező."

2011. július 17., vasárnap

Cesar Millan és Melissa Jo Peltier- A csodálatos kutyadoki

"If you're tense and nervous, your dog will be tense and nervous"

Gondolom nem kell nektek bemutatnom Cesar-t,aki szerintem tényleg csodálatos,de ha valaki nem ismeri,néhány infó róla:A National Geographic-on megy a csodálatos kutyadoki című sorozata (halkan megjegyzem,hogy borzalmas a magyar cím,legalábbis nekem...Az eredeti "Kutyákkal suttogó" sokkal jobban tetszik).Engem tényleg ámulatba ejtett,ahogy a kutyákkal bánik,én függője lettem a sorozatnak (nem volt nehéz így,hogy kutyamániás vagyok xD).Nade nézzük a könyvet.Szerintem a borítója nagyon cuki,és a könyv végén lévő képek is nagyon tetszettek.Alig vártam,hogy elkezdjem olvasni,reméltem,hogy tanulok egy csomó új dolgot.Hát nem így volt.Nincs ezzel a könyvvel semmi baj,csak szerintem én túl sokat vártam tőle.Persze egy igazi gazdinak ez kötelező olvasmány!Nagyon sok új dolgot tudtam meg a kutyáimról,de nem eleget.A könyv eleje amolyan életrajzszerűség,amit én kicsit hosszúnak éreztem,mert vártam már,hogy a kutyákról legyen szó.Később volt olyan információ,amivel nem tudtam mit kezdeni és néha saját magának mondott ellent,és nem értettem,hogy akkor most mit is kell csinálnom.Ha a kisebb-nagyobb hibákat nem vesszük figyelembe,akkor hasznos volt ez a könyv.Hogy miért?Mert teljesen az ellentéte annak,ahogyan én eddig bántam a kutyáimmal.(Pl.:Megengedtem,hogy rámugráljon,amit nem szabad,mert ezzel dominanciát jelez...)Csak szeretet adtam a kutyáimnak és nem fegyelmeztem őket.Ez a könyv ráébresztett,hogy rosszul csinálom.Sajnos,amit Cesar a legfontosabbnak tart,azt én nem tartom be annyira,mert nem szeretek sétálni a kutyáimmal.A környéken túl sok a kóborkutya és életveszélyesek,ezért csak ritkábban tudom sétáltatni őket.A lényeg,hogy aki kutyabarát,annak ajánlom ezt a könyvet,de ne várjon túl sokat tőle.Nekem 10/7 pontot ér.
Gazdik figyelem:Minden nap kétszer sétáljatok a kutyáitokkal,akkor is,ha nagy kertben vannak...Cesarr szerint ez a legeslegfontosabb.
U.I.: Ne engedjétek,hogy séta közben a kutya vezessen.Lábnál vagy a hátatok mögött kell mennie.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia! Köszönöm, hogy hozzászólsz a bejegyzésemhez. Kérlek ne káromkodj, ne szidj senkit, ezenkívül nyugodtan kibökheted mi nyomja a szived :) További szép napot!